Tuesday, March 30, 2010

~ 2Nd ReMiNdEr~

~Assalamualaikum~

huhuhu...hopefully kita semua disayangi dan diberkati ALLAH pada sepanjang hari ni,dan juga hari2 yang mendatang..insyaALLAH..amin..

Aku nak berkongsi info cikit...aku pon bukan pandai n tahu mendalam sgt pasal agama.apa yg aku kongsikn ni sekadar utk pngetahuan kte bersama....

Aku suka melayari website2 or blog2 yg menulis tentang info2 agama,tak kiralah hadis,sirah n  yang berkaitan dengannya. Bila kita bnyak membaca tntang info2 atau hal agama, secara automatik kita akan dapat sesuatu yg baru..Ilmu yg berguna untuk hidup kita d dunia, lebih2 lagi d akhirat kelak..insyaALLAH..Aku sangat tertarik dengan satu  artikel yg d tulis oleh seorang ulama salaf.Dalam artikel tu,beliau berkata:

"setiap seorang hamba berbuat dosa.Bumi tempat dia berdiri meminta keiizinan Tuhan untuk membenamknnya dan langit di atas kepalanya itu memohon untuk gugur menimpanya.Tetapi Tuhan berfirman"

"Tahanlah bahaya untuk hamba-Ku itu dan beri dia masa.Mungkin dia bertaubat kepada-Ku lalu Aku ampunkan dan mungkin saja dia menggantikan amalan buruknya dengan berbuat kebajikan (amalan baik) lalu aku gantikan dosanya dengan pahala".

Itulah yg dimaksudkan dengan firman ALLAH SWT. Terjemahannya:

"Sesungguhnya ALLAH menahan langit dan bumi dari terjatuh dan kalau keduanya terjatuh, tiada seorang pun yang akan mampu menahan selain Dia".

Lihatlah,betapa sayang dan kasihnya Allah pada kita..Tak dapat dibayangkan betapa halus dan sucinya kasih sayang Allah pada kita..Untuk itu, muhasabah diri kita, jangan alpa dan lupa pada janji kita kepada Allah..tawakal,bersyukur pada Allah..mudah-mudahan Allah menyayangi dan mengasihi kita.insyaALLAH..

p/s: Ya Allah sayangilah kami lebih dari kami menyayangiMu..Amin..

 

 

No comments: